FeyenoordReport

"Er is geen trouwere fan dan een Feyenoord fan"

‘Feyenoord gaat vandaag een lucratieve deal presenteren’

Volgens het Algemeen Dagblad heeft Feyenoord er een nieuwe sponsor bij. De Rotterdammers hebben namelijk een deal uitgewerkt met de TOTO. Het zou gaan om een verbintenis voor drie jaar.

De krant stelt: “Feyenoord voetbalt drie jaar met het TOTO-logo. Vandaag maakt het de deal met de enige legale aanbieder van sportweddenschappen in Nederland bekend. De club volgt acht andere eredivisionisten.” Het is niet bekend hoeveel geld er precies met de overeenkomst gemoeid is: “Wat vaststaat: het bedrag dat wordt betaald is dermate substantieel dat de TOTO er direct mee in de top van Feyenoords sponsorpyramide staat.”

Marketingbaas Arno de Jong van de Nederlandse Loterij reageert: “We zijn sinds enkele weken met Feyenoord in gesprek over een samenwerking. Mooi dat het tot een akkoord heeft geleid.” TOTO heeft nu negen Eredivisie-clubs in zijn stal; Sparta Rotterdam, Willem II, FC Utrecht, FC Groningen, sc Heerenveen, ADO Den Haag, FC Twente, RKC Waalwijk én Feyenoord: “De topclub Feyenoord, verschillende traditieverenigingen, maar met RKC bijvoorbeeld ook een ploeg die normaal gesproken om lijfsbehoud strijdt. Als TOTO wilden we een directe relatie met de clubs en hebben we met alle achttien clubs gesproken. We zijn er trots op dat we deze deal hebben kunnen sluiten.”

Sommige fans vinden mouwsponsors maar niks: “We snappen dat supporters betrokken zijn bij hun club. Maar ik denk dat ons logo in alle gevallen mooi samenvloeit met de shirts en dat de tenues dus in stand blijven. Dat vinden we ook belangrijk. De voetbaltoto is in 1957 nota bene gestart door de KNVB. We willen die samenwerking graag nog lang in stand houden.”

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *