‘Feyenoord heeft op dat gebied nog zoveel te winnen’

Sportmarketeer Bob van Oosterhout ziet in Feyenoord een grote slapende reus. In een gesprek met Voetbal International ziet hij zoveel uitdagingen die er liggen bij de Stadionclub.

“Als je nu naar een wedstrijd van Ajax gaat in de Johan Cruijff Arena en je ziet wat daar gebeurt om de fan van A tot Z een geweldige middag te bezorgen, dan is dat ongekend. Dat is bij bijna alle topclubs in Europa al het geval. Het is ook in Nederland al naar een heel hoog niveau gegaan”, aldus Van Oosterhout.

“Maar niet overal. Feyenoord heeft daarin bijvoorbeeld nog een wereld te winnen”, vindt Van Oosterhout. “Dat is voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken. Als er nu één supporter is die in een clubpyjama slaapt, clubenergie afsluit, clubbenzine tankt en clubyoghurt eet, dan is het wel de Feyenoorder.” Van Oosterhout vervolgt: “In het voetbal wordt straks alles op het gebied van fanbeleving en catering en dergelijk afgestemd op de fan. En toch wacht het voetbal nog een groter probleem om te tackelen. Hoe gaan ze straks de millennials aan zich binden?”



Formule1 Volg FEYENOORDREPORT op INSTAGRAM! En maak kans op een officieel WEDSTRIJDSHIRT!! Formule1

Nog niemand reageerde.

Reageer




LIKE EN WIN EEN F’NOORD-SHIRT!