Adverteerders bannen Veronica Inside: ‘Programma dreigt van de buis te verdwijnen’

Het voetbalprogramma Veronica Inside verkeert momenteel in een crisis. Diverse adverteerders hebben namelijk besloten om te stoppen met het adverteren in en rondom het programma.

Mediacourant.nl schrijft: “De eerste adverteerders reageren op de oproep van Arie Boomsma en Glennis Grace om zich te distantiëren van Veronica Inside: scheermesjesfabrikant Gillette en kiwimerk Zespri. Dat is te zien op Instagram. Arie en Glennis hopen de mannen van VI monddood te maken door te zagen aan hun financiering. Ze hebben naast Gillette en Zespri ook Toto, Gamma, Kordaat, Veet, de KvK, Albert Heijn en SNS Bank opgeroepen om hun advertenties rondom de Veronica-show te heroverwegen.”

Zespri maakte al bekend te stoppen en ook Gillette trekt de handen definitief af van het Veronica-programma. “Tot enkele jaren geleden was Gillette nog sponsor van Veronica Inside, maar werd toen al enkele keren in verlegenheid gebracht door ‘homofobe’ uitspraken in het programma. Zo distantieerde het merk zich al eens van de Renate van der Gijp-grap.”

Johan Derksen zorgde voor ophef door Akwasi te koppelen aan een Zwarte Piet-grap. “Voor veel grote bedrijven ligt het uiterst gevoelig om geassocieerd te worden met vermeende homofobe of racistische uitlatingen, aangezien zij miljoenen spenderen aan hun merk en imago. Vaak zijn zij dan ook gevoelig voor acties zoals die van Arie en Glennis”, aldus Mediacourant.nl, dat zich zelfs afvraagt of het programma deze crisis weet te overleven.



Formule1 Volg FEYENOORDREPORT op INSTAGRAM! En maak kans op een officieel WEDSTRIJDSHIRT!! Formule1

Nog niemand reageerde.

Reageer




LIKE EN WIN EEN F’NOORD-SHIRT!